Tips & Råd inför flyttstädning tillsammans med Städfirma Smedjebacken

Har du möjligtvis anlitat en flyttstädning från vår städfirma i Smedjebacken? Det är nämligen så att inför en flyttstädning finns det en hel del saker att tänka på. Vi kommer i den här artikeln gå igenom några av våra bästa tips & råd inför din kommande flyttstädning. 

När du ska flytta befinner du dig troligtvis i en både rolig och stressig situation. Vi avlastar dig genom att ta hand om det tunga och lite tråkiga jobbet och får ditt hem att se glänsande och skinande ut. För att din flyttstädning ska gå så bra som möjligt finns det tips och råd som du kan använda dig av.

Några få saker att tänka på inför din flyttstädning

  • Töm bostaden innan flyttstädningen
  • Få hjälp av kunnig och utbildad personal
  • Nyttja RUT-avdraget för lägre kostnader
  • Boka din flyttstädning i god tid


Förbered din bostad inför flyttstädningen

För att du ska få ett så bra resultat som möjligt i samband med din flyttstädning behöver du se till att din bostad är tömd. Det bästa är naturligtvis om bostaden är helt fri från möbler och kartonger, eftersom det gör det lättare för vår personal att komma åt varje liten skrymsle och vrå. Vi följer alltid de regler och riktlinjer som finns för att din flyttstädning ska bli godkänd. Naturligtvis utför vi även besiktningar tillsammans med kunden för att säkerställa att du är nöjd.


När du bokar flyttstädningen är det viktigt att lämna ut information om ditt hem. Här kan det till exempelvis handla om att du informerar oss om boytans storlek, om det finns några känsliga material som behöver behandlas på ett specifikt sätt eller om det har funnits husdjur i hemmet. Då det är en flyttstädning tar vi med oss allt material som behövs för att städa ordentligt - från dammsugare till trasor och rengöringsmedel. Vi bokar in städningen en dag som passar dig och finns på plats i god tid.


Boka din flyttstädning i god tid

Vår städfirma i Smedjebacken har lång och gedigen erfarenhet av flyttstädningar och vet vad som krävs för att avsluta i god tid och få arbetet gjort. Det vanligaste är att flytta i samband med månadsskiftet, vilket har gjort dessa datum till de mest populära. Om du vet med dig att du behöver hjälp ett specifikt datum rekommenderar vi att du bokar in din flyttstädning så fort som möjligt. En flyttstädning tar vanligtvis hela dagen och därför behöver vi tillgång till ditt hem under överenskommen tid.


För oss är det mycket viktigt att du är nöjd med din flyttstädning när du stänger dörren och påbörjar ett nytt kapitel i ditt liv i din nya bostad. Vi är därför mycket måna om att alltid leverera det som har bokats och är ute i god tid för att säkerställa att flyttstädningen blir klar inför de nya inflyttarna. För att vi ska kunna börja städningen direkt behöver du som kund alltså finnas på plats för att öppna upp, alternativt lämna oss nycklar till bostaden.

Nyttja RUT-avdraget för sänkta kostnader på din flyttstädning

Oavsett om du anlitar en flyttfirma i Smedjebacken eller en städfirma har du möjlighet att använda dig av RUT-avdraget. RUT-avdraget ger dig 50 % reducerat pris på arbetskostnaden, vilket har gjort det möjligt för fler människor att få hjälp i samband med flytt. Vi är registrerade för F-skatt och kan därför erbjuda dig RUT-avdrag när du bokar in en av våra tjänster. Meddela oss i samband med bokningen att du vill nyttja RUT så sköter vi processen med Skatteverket och levererar en faktura som är reducerad.


Fyll i dina kontaktuppgifter nedan för att boka ett möte

Under de 10 år som vi varit verksamma inom städbranschen är det många kunder som har valt att lämna goda recensioner avseende både vår städning och vår servicevänliga personal. Här nedan kan du läsa mer om vad våra kunder tycker om våra tjänster.